Gemiva overhandigt CDAppèls

Een leuk moment woensdagmiddag toen de Gemiva SVG Groep de door hen gemaakte CDAppèls officieel overhandigde aan CDA-voorzitter Arie van den Herik en CDA-fractievoorzitter Ton Spek. Het bestuur en de fractie kwamen gelijk ook even een kijkje nemen in de keuken om de mensen achter de appèls te ontmoeten.

Van links naar rechts: Ton Spek, Arie van den Herik samen met appèlmakers Mien, Wilfred en Wesley © Jeroen Vlot

De medewerkers van Gemiva waren al weken bezig met het kleien, verven en lakken om de bestelling van het CDA op tijd af te kunnen leveren. De zogenoemde appèlletjes zijn voornamelijk bedoeld voor het aankleden en opfleuren van bijvoorbeeld het CDA-kraam op een braderie of de Late Summer Fair, die in september al zal plaatsvinden. Maar ook zullen ze niet misstaan in de fractiekamer van de partij, waar ze de vergaderingen wat meer kleur moeten gaan geven grapte raadslid Vincent Prins. Naast de officiele overhandiging van de vele appèls, kreeg het CDA gelijk de kans om met de mensen van Gemiva even een kopje koffie te drinken. Ook Mien, Wilfred en Wesley, de drie die voornamelijk bezig zijn geweest met deze productie, konden het gezelschap wel waarderen. Ton Spek: "De mensen hier vinden het geweldig leuk om met dit werk aan de slag te kunnen. Maar wat ze uiteindelijk afleveren ziet er dan ook echt puik uit. Al springen onze appèls er wel uit natuurlijk", vertelde de fractievoorzitter met een knipoog.

De appèls tijdens een fractievergadering van het CDA © Thomas Oorschot

Ton Spek in gesprek met de medewerkers van Gemiva © Jeroen Vlot