To be continued...

Het zijn barre tijden geweest. Het coronavirus heeft forse littekens achtergelaten op de gezondheid van velen en op onze economie. Tegelijkertijd heeft de coronatijd, naast de zeer vervelende gevolgen, ook voordelen gehad. Zo is mijn agenda (zeker in de eerste weken van de crisis) flink leeggeveegd. Deze extra tijd besteden met familie en vrienden zat er helaas niet in. Als fervent serieliefhebber wist ik mijn tijd goed anders in te vullen, namelijk door Netflix en Disney+ uit te spelen.

Niet alleen op Netflix en Disney+ geniet ik van series. Ook in de Sliedrechtse gemeenteraad lijkt het soms alsof je naar een serie aan het kijken bent. Een soapserie om precies te zijn. Ik bedoel dan natuurlijk de soap rond het Winklerplein.

Al sinds het vorige millennium worden plannen gemaakt, herschreven en veranderd om het plein naar een hoger niveau te tillen. Helaas heeft dit nog niet het gewenst resultaat gehad. Het enige wat op dit moment naar een hoger niveau is getild, is de hoeveelheid geld die in het plein gepompt moet worden. Dit was vorige week ook onderwerp van gesprek in de gemeenteraad, toen bleek dat er weer 758.000 euro aan extra geld bij moet komen.

De vraag is dan: wat moet je doen? Weer extra geld uitgeven om deze soap draaiende te houden of een streep trekken en de serie beëindigen. Als CDA kiezen wij voor het laatste. Wat ons betreft is het nu genoeg. Het is tijd dat de soapserie verandert in een komedie.

Wat andere serieliefhebbers misschien herkennen, is dat vreselijke moment waarop een aflevering van je favoriete serie eindigt met de woorden: to be continued… Oftewel: wordt vervolgd. Je moet dan in spanning wachten op de volgende aflevering. Gelukkig kan je tegenwoordig gewoon de volgende aflevering aanklikken, waardoor je niet lang in spanning hoeft te blijven.

Bij de soapserie rond het Winklerplein ligt dit helaas anders. Daar zijn al vele afleveringen langsgekomen, maar het einde is nog niet in zicht. De woorden to be continued… zijn in beeld verschenen. Nu is het wachten op de volgende aflevering. Wordt vervolgd.

Frank Dunsbergen Fractievoorzitter CDA Sliedrecht