CDA lost verkiezingsbelofte Craijensteijn in

Het CDA Sliedrecht is blij dat er eindelijk een schetsontwerp klaar ligt dat de veiligheid van het fietspad in de Craijensteijn aanzienlijk moet gaan verhogen. Het ontwerp werd in samenwerking met bewoners opgesteld nadat er al vele jaren eerder al met het maken van een plan werd ingestemd. Het ziet er dus naar uit dat er eindelijk actie zal worden ondernomen.

Op 16 mei 2017 stemde de meerderheid van de gemeenteraad voor het amendement Fietspad Craijensteijn. Het doel was een veiligere fietsroute op de Craijensteijn. In het amendement stond dat het college met een voorstel moest komen voor de aanleg van een vrijliggend fietspad op de Craijensteijn. Dit moest gebeuren voor 1 november 2017, maar dat gebeurde niet.

Het CDA Sliedrecht nam begin 2018 de veilige fietsroute Craijensteijn op in het verkiezingsprogramma. Daarna kwam het project in het Coalitieakkoord. En vervolgens in het uitvoeringsprogramma van het college. Het heeft iets langer geduurd dan gewenst, maar nu ligt er dus een mooi schetsontwerp voor een vrijliggend fietspad op de Craijensteijn.

Het CDA is blij dat er een schetsontwerp ligt dat in samenwerking met bewoners is opgesteld. De lokale partij dankt dan ook iedereen die heeft meegedacht over dit ontwerp! In de komende tijd wordt het schetsontwerp uitgewerkt in een voorontwerp.