Brief aan de Sliedrechtse Reiziger

22/05/2019

Het openbaar vervoer. Een onderwerp dat ons allemaal al lange tijd bezig houdt. Bijna een maand geleden heeft het CDA Sliedrecht een meldpunt geopend, zodat u klachten over het openbaar vervoer bij ons kunt melden. 

Veel klachten Er is veel gebruik gemaakt van het meldpunt. Heel veel dank daarvoor. Mede dankzij uw tientallen opmerkingen hebben wij al een goed beeld gekregen van de problemen die u soms dagelijks meemaakt. 
 
Wat voor klachten hebben wij binnengekregen? De belangrijkste zetten wij op een rijtje: 
 
1. Terugkeer buslijn naar Dordrecht (ziekenhuis) en Papendrecht Centrum Heel veel mensen willen weer een directe lijn naar het ziekenhuis in Dordrecht of naar het centrum van Papendrecht. Mensen balen ervan dat zij eerst moeten overstappen in Papendrecht. Die overstap gaat niet altijd vlekkeloos. 
 
2. Meer gebruik van bushaltes Lekstraat, Prickwaert, Deltalaan en Merwebolder Veel mensen zijn teleurgesteld dat de bushaltes Lekstraat, Prickwaert, Deltalaan en Merwebolder een stuk minder gebruikt worden. Zeker, omdat op die plekken seniorenflats of zorginstellingen zitten. 
 
3. Meer inzetten op een inclusieve samenleving Reizigers zijn ontevreden over de toegankelijkheid van bussen en treinen. Als je met de trein wilt reizen, moet je dit twee uur van te voren aangeven. Dat is jammer. Ook mensen met slecht zicht hebben vaak pech. Tekst op de informatieborden is voor hen onleesbaar. 
 
4. Betrouwbare bussen Het is nodig dat de bussen en alle apparatuur, zoals incheckpalen en reisinformatieborden, van goede kwaliteit zijn; bussen met pech moeten verleden tijd zijn. Ook is het belangrijk dat de bussen gewoon op tijd rijden en netjes komen opdagen. Het uitvallen van bussen kan eigenlijk niet meer. 
 
En nu? Deze klachten hebben wij uiteraard gedeeld met Qbuzz. Wij hebben hen opgeroepen om bij de evaluatie goed te denken aan de reiziger. Betekent dit nu dat wij ons hierbij neerleggen? Zeker niet! De problemen zijn inmiddels bekend, maar zijn niet gelijk opgelost. Daarom kunt u nog steeds uw klachten bij ons melden via het meldpunt. Samen met u blijven wij werken aan goed openbaar vervoer in Sliedrecht. 
 
Frank Dunsbergen en Vincent Prins

CDA Sliedrecht 

Deel met vrienden
Tweet
Vind ik leuk
Please reload

CDA gaat voor de 'Lijstertunnel'

22/01/2018

1/1
Please reload

25/07/2019

Please reload