CDA blij met antwoord gemeente over Waterbus

Sliedrecht heeft geen behoefte aan een belbootje, maar aan een volwaardige waterbus. Dat is waar het statement van de gemeente op neer komt n.a.v. de door Vincent Prins gestelde vragen over de toekomst van het vervoersmiddel.

In april dit jaar liet het CDA Sliedrecht weten zich zorgen te maken over het voorstel dat Waterbus in de toekomst alleen op aanvraag langs zou komen. Raadslid Vincent Prins stelde hierover een aantal vragen richting de gemeente Sliedrecht. In het Sliedrechtse coalitieakkoord staat namelijk dat Sliedrecht goed bereikbaar is per openbaar vervoer. In het akkoord is de coalitie er duidelijk over: "Dat willen we zo houden en verbeteren."

Het CDA Sliedrecht wijst de gemeente hiermee ook op deze uitspraak. Een eventueel voorstel voor de Waterbus zou als achteruitgang kunnen worden gezien. De partij zou echter graag zien dat de waterbus nog steeds een makkelijk te gebruiken vervoersmiddel blijft voor de Sliedrechtse inwoner en niet zomaar een belbootje wordt.

Gelukkig is de gemeente het hier mee eens. Zij geven aan ook graag te zien dat de huidige dienstregeling wordt behouden. Inmiddels hebben zij deze zienswijze ook aangegeven bij de provincie.