Meldpunt voor OV problemen Sliedrecht

29/04/2019

Het CDA Sliedrecht wil actie omtrent het openbaar vervoer in de regio te verbeteren. Die is 'ver onder de maat’, vindt de partij. Sinds december heeft vervoerder Qbuzz het stokje overgenomen van het regiovervoer, maar sinds de start . Om deze reden heeft de Sliedrechtse CDA-fractie ervoor gekozen om een meldpunt te openen om hiermee de problemen goed in kaart te kunnen brengen.

Klik op bovenstaande afbeelding om naar het meldpunt te gaan

Deze klachten en problemen worden vervolgens besproken tijdens de beeldvormende vergadering in mei waar dit thema uitgebreid aan bod zal komen. Het zal voornamelijk gaan om problemen met de reistijden van zowel trein maar voornamelijk de bus, maar ook in- en uitcheckpalen zouden niet altijd helemaal correct werken en er zouden ook andere problemen zijn met de voertuigen waar de reizigers direct of indirect last van zouden ondervinden.

Chauffeurs van Qbuzz zijn er ook goed klaar mee. Eerder gingen er al een poosje stemmen op om stakingen te houden en een petitie te regelen. Kortom, ook zij zijn de puinhoop helemaal beu.

Eerder verzamelde het CDA in de gemeente Vijfheerenlanden ook al klachten van reizigers door middel van een ov-meldpunt. Deze meldingen werden vervolgens aan de provincie Utrecht overhandigd. Reizigers klaagden daar voornamelijk over de lange reistijd en gevaarlijke situaties omdat haltes verspreid staan en mensen rijbanen oversteken.

Klachten en andere bevindingen over Qbuzz in de regio kunt u hier melden.

Deel met vrienden
Vind ik leuk