Zet de mantelzorger in het zonnetje!

We kennen bijna allemaal wel iemand die - ondanks zijn of haar eigen drukke schema - altijd klaar staat voor een familielid, vriend of buurman die chronisch ziek, gehandicapt of op een andere manier hulpbehoevend is. Die onbetaald en bijna als vanzelfsprekend hulp biedt aan zijn of haar naasten.

Op de jaarlijkse 'Dag van de Mantelzorg' staan de mantelzorgers dan ook centraal. Door het hele land worden activiteiten georganiseerd om de mantelzorgers in het zonnetje te zetten. Elk jaar weer op 10 november. Het CDA Sliedrecht vindt het geweldig dat deze dag van de Mantelzorg bestaat want deze mensen doen heel veel goede en mooie dingen voor de mensen, zonder het van de daken te schreeuwen.

Wat kunt u doen?

Het CDA vindt dat alle zorg van mantelzorgers van onschatbare waarde is, maar we weten ook dat voor veel mantelzorgers de druk te hoog wordt. Verras daarom eens iemand, een mantelzorger, die u kent. Koop bijvoorbeeld iets lekkers of een kleinigheidje of neem iemand om wat te gaan doen. Laat zien dat u onze mantelzorgers waardeert, want zij zijn onmisbaar in onze Nederlandse samenleving!

Tags: