Frank Dunsbergen nieuwe fractievoorzitter CDA

Vanaf vandaag is het officieel: Frank Dunsbergen wordt de nieuwe fractievoorzitter van het CDA Sliedrecht. Vanavond gaf Ton Spek, de vorige fractievoorzitter van de lokale partij, het stokje definitief over aan zijn jonge opvolger.

De oude en de nieuwe voorzitter (© CDA Sliedrecht)

Dit alles werd in werking gezet nadat vorige week al het nieuws naar buiten kwam dat Spek als wethouder aan de slag zal gaan voor de gemeente Sliedrecht. Hierdoor moest het CDA op zoek naar een nieuwe partijleider. Deze wist men snel te vinden in de jonge Dunsbergen, nadat er door de fractieleden unaniem mee in werd gestemd.

Hij kwam in 2015 bij de partij en werd tegelijkertijd een van de jongste burgerraadsleden van Sliedrecht ooit. In maart dit jaar mocht hij vervolgens feest vieren nadat de verkiezingsuitslag bekend maakte dat Dunsbergen ook als raadslid aan de slag gaan.

Frank had eerder al zijn ambitie binnen de fractie uitgesproken, dus een grote verrassing was het zeker niet. “Na vier jaar is het gaaf dat ik nu al het stokje van Ton kan overnemen! Ik kijk uit naar een geweldige tijd met een geweldige fractie”, aldus de nieuwe fractievoorzitter.