21 maart: Weet waar u op stemt

Met nog een maar een week te gaan begint het onderhand toch best wel spannend te worden. De gemeenteraadsverkiezingen staan nu echt om de hoek. Maar wellicht vraagt u zich nog af: "Waar stem ik nu eigenlijk op?" Wat betekenen de gemeenteraadsverkiezingen voor mij en mijn dorp? En hoe kan mijn stem nu eigenlijk bijdragen aan de toekomst van mijn dorp?

Bij het CDA Sliedrecht durven we u natuurlijk wel een partij aan te bevelen. Uiteraard. Maar toch willen we u graag helpen en helder krijgen waar u dan eigenlijk op stemt. Welke thema's komen terug en waar kunt het beste op letten?

Als inwoner van Sliedrecht heeft u zich natuurlijk te houden aan de Nederlandse wet. Hier zijn we een jaar geleden nog voor naar de stembussen geweest. Vaak lijkt het zo dat de verkiezingen voor de tweede kamer een stuk belangrijker zijn omdat het bijvoorbeeld heel breed wordt uitgemeten in de media. Dit is echter helemaal niet het geval. Verkiezingen voor de gemeenteraad komen namelijk veel dichterbij en hebben vaak meer invloed op de inwoners van een stad of dorp.

Veel thema's zoals verkeer, sportvoorzieningen, zorg, veiligheid, onderwijs, afval ophalen, de hoeveelheid groen/bebouwing in een dorp, etc. worden allemaal ingevuld en behandeld door uw eigen gemeente. Hier wilt u zelf dus ook wel degelijk wat over te zeggen hebben. En juist bij de gemeenteraadsverkiezingen is uw stem nóg meer waard. Een enkele stem kan een meer- of minderheid betekenen bij een raadsvoorstel. En dat kan u dus zijn!

Hier leest u hoe het CDA Sliedrecht denkt over deze thema's die afspelen in ons dorp. En vergeet ook niet om hier te kijken naar wie onze fractieleden zijn en waarmee zij de komende 4 jaar aan de slag willen om Sliedrecht nog mooier te maken.

Komt u er echt niet uit? En bent u het overzicht een beetje kwijt? U kunt ook altijd de kieswijzer invullen, waar alle onderwerpen en thema's die de komende jaren in Sliedrecht zullen afspelen, aan bod komen.