CDA presenteert verkiezingsprogramma

Vanochtend was het moment daar dat de bestuursvoorzitter van het CDA Sliedrecht, Arie van den Herik, het officiële verkiezingsprogramma kon overhandigen aan lijsttrekker Ton Spek. Dit betekent ook meteen dat de campagne van de lokale partij van start is gegaan.

Lijsttrekker Ton Spek (links) ontvangt het verkiezingsprogramma van voorzitter Arie van den Herik (rechts) © Jeroen Vlot

"Een gezond, veilig en vooral ook gezellig Sliedrecht, dat is wat we willen bereiken en doorzetten in de komende raadsperiode", aldus fractievoorzitter en tevens ook lijsttrekker Ton Spek. Dit is dan ook meteen de titel van het verkiezingsprogramma, dat door het bestuur in samenwerking met de leden van het CDA Sliedrecht werd vastgesteld.

Naast dat de partij zich uitspreekt over alle thema's die zich afspelen binnen het dorp, richt het CDA zich de komende vier jaar op 3 specifieke pijlers.

1. De Lijstertunnel

"Een droom die wij hebben is dat er een tunnel wordt aangelegd in het verlengde van de Lijsterweg, die Sliedrechters aan de andere kant van de A15 brengt. Het wordt hierdoor niet alleen makkelijker en sneller voor (minder mobiele) inwoners om van zuid naar noord te gaan, ook wordt de verkeersdrukte, waar ons dorp nu via o.a. de stationsweg last van ondervindt, veel meer verspreid. Nu er plannen zijn om de A15 te verbreden, is het juist nu een goed idee om een dergelijk ter sprake te brengen. We willen met Sliedrecht graag vooruit blijven kijken. Ook met de komst van het recreatief knooppunt en mogelijk een nieuwe begraafplaats in het noorden van Sliedrecht, is het slim om hier rekening mee te houden en zuid en noord beter te verbinden."

2. Fietspad Crayensteijn

"Graag zouden wij bij het CDA Sliedrecht zien dat het fietspad in de Crayensteijn wordt verlegd. In eerste instantie kunt u nu denken, wat is hier dan zo interessant aan en hoe plukken de inwoners van Sliedrecht hier de vruchten van? Echter geloven wij dat dit goed is voor niet alleen de verkeersveiligheid van de fietser die bijvoorbeeld vaak naar onze nieuwe sporthal "De Basis" moet fietsen. Het verleggen van het fietspad en hierdoor dus het verbreden van het wegdek zelf, zal wellicht helpen het vrachtverkeer te leiden naar het Plaatje. Wij willen niet dat vrachtwagens door het dorp rijden."

3. Jongerenhuisvesting

"In Sliedrecht is er volgens ons een groot gemis aan jongerenhuisvesting. Graag zouden we meer huurwoningen zien die betaalbaar zijn voor deze doelgroep. Dit is waar we de komende tijd dan ook graag mee aan de slag willen gaan. Vraag is er voldoende. En er zijn genoeg locaties die geschikt kunnen zijn om aan deze vraag te gaan voldoen. Zo zou de locatie ASZ prima voor kunnen dienen. En zo zouden we nog wel meer locaties kunnen bedenken. Graag steken we als CDA Sliedrecht onze handen uit de mouwen."

"Belangrijk is dat al deze concrete punten er voor de bewoners zijn. Dat de Sliedrechter er wat aan heeft en hier het voordeel van ziet.

Het volledige verkiezingsprogramma is hier te lezen.